>

Tuesday

♥ Rumah idaman ♥



assalamualikum !!

lama sungguh tak update blog nie..

  RUMAH IDAMAN tepi ade laut ohhh asyikk nyee...ngehgeh =PP


haa harini kita nak bercerita tentang rumah idaman,korang mesti ade rumah idaman kan ?
sebenarnye rumah tak perlu nak besar kalau dah ade rumah tu kira korang patut bersyukur tauuu...
patot nye kite nie yang hidup senang lenang nie perlu bersyukur sebab hidup kita tak susah , tak tido tepi jalan , meminta-minta sedekah dll...
yang mana dah ade rumah sendiri tu bersyukur lah okee =)
yelahhh sekarang rumah mahal bukan murah mcm dulu2 pun..
sebenarnye tasha agak kesian dekat orang yang dok duduk tapi jalan , tido pun tepi jalan , makan bekas org..mmg kesian kite nie duduk dekat MALAYSIA pun masih je ade org2 mcm nie kan...
taktahu lah kalu2 dorang nie pemalas nk cari duit atau sebab2 tertentu tapi kalau nk hidup senang perlu ade usaha dalam mencari rezeki halal tak gitu....sekarang nk cari keje tk susah mcm dulu walaupun ramai ade ijazah kalau dah rajin ade usaha nk berjaya setakat spm , pmr apelah sgt org dulu ade jer yang tk bersekolah boleh jer berjaya sebab ape dorang boleh berjaya sebabnye dorang ade usaha kalu dah ade usaha mesti ade kerajinan dalam diri haaa tulah org tua2 selalu kata (USAHA TANGGA KEJAYAAN) kalau tak ade tangga mcm mana nk naik kan mcm tu jugak usaha perlu meningkat jgn lah sekali dah cuba terus je putus asa kena lah terus mencuba , cuba dan cuba sehingga berjaya walaupun kejayaan tak seberapa tak pe mula2 cuba mungkin kalu kite bersabar pasti usaha kite tak sia2 selama nie kannnn... ^___^

0 comments:

Post a Comment